Kapitel 1.

- Woho! Nu drar vi!
Jag, Emma, Felicia och Nora ska åka till flygplatsen. Vi ska åka bort till London från Svergie.
Vi ska dit på en konsär. Vi ska sova på ett hotell där i stan första natten, dagen därpå tar vi taxin till stället där konsären är. Jag vet inte riktigt vart det är men Nora vet. Hon är proffs på saker här omkring i London. Hon har varit här 7 gånger med sin familj.
Vi ska dit för att se One Direction, dom 5 snygga pojkarna som sjunger som änglar.
Det är min dröm att få träffa dom och nu är vi äntligen påväg...
- Hanna! Vakna! Hallå, vi är framme!
Emma drog mig i axeln från baksätet då jag satt där framme i bilen med Nora.
Jag knäppte upp bältet, nyvaken efter en tupplur i bilen.
Alla 4 steg ut ur bilen.
- Jag förstår inte hur du kunde somna i allt oväsen i bilen... Sa Felicia som tydligen hade varit vaken hela tiden pga av allt snack. Jag log och sucka. Vi hade kommit in på flygplatsen och väntade på att vi kunde få stiga på flygplanet.
Ett gammalt par var framför oss och var långsamma med att kolla efter sina platser på flygplanet. Tillslut hittade dom platserna och ursäktade för att det hade tagit en sån lång tid.
Efter en lång resa (enligt mig) hade vi äntligen kommit fram. Från regn till sol. Jag hade aldrig varit i London förut.
(sorry, kort och tråkigt kapitel!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0